onsdag 11. mai 2011

Oreo kake

Jeg har funnet oppskrift på en Oreokake som jeg bare må prøve å lage. Så tenkte jeg at jeg skulle dele oppskriften med dere. Jeg fant den tilfeldig hos bloggeren Lone.
Bilde av min kake kommer om noen dager.
Skal i besøk på lørdag og da tror jeg at jeg tar den med meg som en liten gave...

I dag har jeg endelig fått laget denne kaken. På selveste 17.mai..hihi..så nå gleder jeg meg til å smake på den i kveld. Her er et utdrag i fra bakingen:

Her lager jeg marengs...nam..
Blir litt rester når en baker. her er en liten samling.
Så måtte det gelantin plater i kremmen. Sikkert for å gjøre den stiv. Måtte teste hvordan det var å ta bilder gjennom de..Syns det ble bra jeg.
Her visper jeg kremfløte. 
Kaken tok utrolig lang tid å lage. 
Sjokkolade krem oppå kjeks blanding...mmm
Eggehvite og sukker...stilig boble..

Kaken ble ikke helt som forventet fordi det ikke sto i oppskriften hvor stor form en skulle bruke. Derfor ble den ganske så stappende full, men den smaker sikkert like godt for det. Så nå er det bare å vente.
Endelig bilde ville ikke laste seg opp, så vi får bare vente til kaken er ferdig. 
Der var bildet fra kjøleskapet klart...ser god ut ikke sandt...

1 kommentar:

  1. Du får det til! Barna mine liker de oreokakene, kanskje jeg skal pröve meg på å bake en sånn en gang. Da vet jeg hvem jeg skal spörre om råd og hjelp! Klem fra Monica.

    SvarSlett

Takk for at du har vert inne på bloggen min, og legg gjerne igjen en liten hilsen.